0

Tornhøjskolen

Optimering af de ydre rammer
Opgave

Optimering af de ydre rammer

På Tornhøjskolen i Aalborg Ø havde de et ønske om at optimere de ydre rammer. De ville gerne have attraktive undervisningsmiljøer, som tydeligt skulle signalere, at man befinder sig i et hus med fokus på læring. Resultatet blev disse visuelle løsninger, der både er indbydende, tiltrækkende og ikke mindst emmer af læring.

Denne case er lavet i samarbejde med John Schulz, Skoleleder på Tornhøjskolen.

Vi ville gøre hele vores skole, både ude og inde pauseområder, til læringsrum – således at alle lokaler emmer af læring og at læringen ligger lige der, hvor du er, hvis du vil”

Samarbejdet

Produktet vi drømte om

”Vi havde et fremragende samarbejde først og sidst med Susanne og undervejs i skabelsen af tavlerne med EXAKTs grafiske team, som til fulde leverede det vi sammen med Susanne havde udtænkt os. Så stor tak til Susanne og det grafiske team som gennem hele processen har hørt på os – lyttet og udformet og rettet til igen indtil vi fik det produkt som vi fra starten drømte om.”

Vægrammer med store personligheder til skolens gange
Indret skolen med fagportaler, der gør det nemt for eleverne at afkode, hvad der skal ske. Her om madkundskab.
Indret skolen med fagportaler, der gør det nemt for eleverne at afkode, hvad der skal ske. Her om håndværk.
Indret skolen med fagportaler med relevant info og temaer, der gør det nemt for eleverne at afkode, hvad der skal ske.
Inspirer med flotte og stilrige indretningselementer som disse skilteplader med motiverende citater.
Samarbejdet

Løsninger til inde- og udemiljøerne

Det færdige resultat indebærer både løsninger til inde- og udemiljøerne. Udendørs er skolens faglige profil blevet synliggjort for de mange, der blot passerer forbi i hverdagen, samt for forældre og andre, der gæster skolen i forskellige ærinder. Indendørs er der primært arbejdet med PLC og fagportaler til udvalgte lokaler, for med de valgte løsninger at øge elevernes nysgerrighed og læringsparathed.

Vi ville gerne opnå et øget fokus på vores skoles ydre rammer via lækre læringstavler, som tiltrækker elever og forældre samt andre i lokalområdet til at se på skolen og forhåbentlig tænke ’her er et sted, hvor man lærer noget og har fokus på læring.’ Flere af vores elever har da også allerede fået ny viden og brugt denne fra læringstavlerne

envelopearrow-right